Juno Temple Rajongói Oldal

Az első magyar Juno Temple rajongói oldal! A Minden ami Juno menüpont alatt minden fontos dolgot megtudhattok róla, az Interjúkban vele készült eredeti nyelvű, általam magyarra fordított beszélgetéseket olvashattok, a Hírek-rovatban pedig a vele történő, éppen leginkább aktuális eseményekről tájékozódhattok. Angol nyelvű anyaoldal: junotemple.us

Rovatok

Tévésámán többi oldala

Friss topikok

Fargo - 5. évad, 1. rész

2023.11.27. 17:17 Tévésámán

Egyszer, még nagyon régen láttam a Fargo című filmet, amiből semmire se emlékszem, csak arra, hogy mindenki oda volt érte, nekem meg nem tetszett.

Hál' Istennek, ebből is csináltak egy sorozatot, ami megért 4 évadot úgy, hogy egyetlen részét se láttam. Mint mostanság kiderült, 2 jó évad után jött 2 pocsék, de a csatorna azért nyomta bele a lóvét, mert már megvan a kiépült rajongóbázisa, a cím bejáratott és aki eddig nézte, az továbbra is fogja. Ehhez jön még a műfaji jelleg: antológia, ami annyit tesz, hogy minden évadnak külön sztorija van, ami nincs összefüggésben a korábbiakkal, csak a stílusa, a vizualitás, a hangulat és az egyszemélyes filmstúdió Noah Hawley fogja őket össze - meg a cím. Magyarul: Tök mindegy, mi van benne, nem kell törődni a konzisztenciával és rajongói tábort se kell építeni neki.

Sajnos megérhettem azt, hogy a három évadon át tartó Ted Lasso miatt Juno végképp sorozat-színésznő lett - bár most elvileg 3 filmje is készülőben van, ezek közül valószínűleg csak a rendkívül pocséknak ígérkező Venom 3 lesz meg ténylegesen. És mivel a Ted Lassot a nézők jelentős hányada miatta kezdte el nézni, most, hogy ez a széria bevitte a nevét az átlagnéző tudatába is, a Fargo 5. évadát rá építették.

Tehát adott egy műfaj, ami nem tetszik; egy olyan filmen alapul, ami nem tetszett és máris megint ódákat zengenek róla a neten. Az nCore szponzorálásával megtekinthettem az első részt és hát...

fargo_s05e01_2160p_web_h265-successfulcrab_0083.jpg

Rögtön bedobnak minket a mélyvízbe, egy tömegverekedés közepére kerülünk egy suli színháztermébe. Asszonyunk, Dot (J.T.) pedig megpróbálja kimenekíteni a lányát (ő az egyetlen gyerek itt amúgy) a káoszból, majd reflexből sokkolóval kiüti a matektanárt, aztán egy zsarut is, úgyhogy beviszik. Felveszik az adatait, stb., de aztán kiengedik, ahol várja már a tutyimutyi férje. Első útjuk az anyóshoz vezet, aki most ad valami karácsonyi képeslap-készítő estélyt. A nő baszottnagy házban lakik, testőrei és szolgái vannak, meg egy félszemű ügyvédje (?), aki mindenről mindent tud. 

Idáig nem tudjuk, ki Dot; a férjének abszolút informatikus külseje van, talán az is; a kislánya transzvesztita (mert az kell, a nagyi be is szól neki, ez tetszett), a nagyiról se derül ki, hogy ki a fene; a kezdő verekedésre pedig végképp nincs magyarázat. Kétszer tudtam nevetni valami apróságon, de már fogalmam sincs, mik voltak azok, viszont az összes jelenet, ahol a nagyi (Jennifer Jason Leigh) szerepel, valami extrém módon irritáló. A férj hasonlóképpen zavart és az egésznek teljesen életszerűtlen jellege van

fargo_s05e01_2160p_web_h265-successfulcrab_0352.jpg

Utálom, hogy senki se káromkodik. Nem az van, hogy "szívem, a gyerek előtt?" vagy amikor meg kellene hunyászkodni a zsaruk meg a nagy hatalmú mama előtt; nem, akkor se káromkodnak, ha csak maguk vannak. Az 57 perces játékidő alatt a 31. percnél az egyik rosszfiú káromkodik egyet, de azon kívül semmi sincs! Azt se mondják ki, hogy Jézusom, mert hát az sértő lehet, helyette csak az amerikai szleng-verziót, a Jeez-t használják, ez is irtóra zavart - egyrészt mert magyarul mindenki kimondja, másrészt mert tudom, hogy miért nem mondják ki. Senki se dohányzik, pedig például maga Juno láncdohányos a valóságban.

Az indián rendőrnő (ez biztos, mert a férj a végén meg is jegyzi, hogy "az az indián hölgy", hogy minden nézőnek világos legyen) az egyetlen zsaru az egész városban, aki tud autót vezetni, mert a nyitánynál ő viszi be Dotot, aztán ő megy ki helyszínelni az emberrabláshoz is - mert az is van.

Először úgy tűnik, betöréssel lesz dolgunk, ám különös, hogy a személyazonosságának elfedésére zsákot viselő rabló miért nem hord kesztyűt és miért olyan feltűnő? Miért mozog olyan lassan? (A lassúság az egész részre jellemző, valahogy a beszéd is az, a cselekvés is, még a lövöldözés is.) Szóval ő és bajuszos társa megtámadják asszonyunkat, aki a Watchmenből lopott hajszprés trükkel teszi ártalmatlanná az egyiket, illetve egy abszolút a fizikának ellenmondó gombolyagos csellel csalja fel őket az emeletre. Végül mégis rajta veszít, mert a két fickó elkapja... (De hogy hogyan, azt nem mutatják, mert hát az nők elleni erőszak.)

fargo_s05e01_2160p_web_h265-successfulcrab_0844.jpg

Itt jön egy nagyon pocsék jelenet, ahol az indián nő a fehér férjével (aki Imagine Dragons poszterekkel rakja tele a garázsa falát) beszélget arról, hogy a pasas mennyi pénzt öl baromságokba, mikor tartoznak ide-oda és így tovább, ezt elpörgettem, mert a csávó feje rohadtul irritáló, a nő meg csak simán rossz színész és kizárólag az erőltetett színesség miatt van jelen. 

Na, a rész akkor indul be, amikor a két emberrabló és Dot (lassan) hajtanak el egy benzinkút mellett a puszta közepén, egy rendőrautó pedig a nyomukba ered. Itt jön az akció, egy a Holtak hajnalát idéző résszel, ahol a két túlélőnek ezúttal emberekkel kell szembenéznie, pláza helyett benzinkúttal. Itt minden működik, a főgazember (aki mintha parókát hordana) igen karakteres, veszélyes fickó; az újonnan a szituációba csöppenő néger rendőr is szimpatikus, Juno pedig átmegy túlélő-módba. Ez a rész tetszett.

Viszont nem tetszett, hogy amikor még az emberrablás előtt lefekszenek aludni, akkor azt mondja a férjének: "érezd otthon magad", miközben ez a fickó SAJÁT HÁZA (ha ez poén akart lenni, akkor elbaszták); a fickónak pedig annyi esze nincs, hogy ha a nője aludni akar mellette, akkor úgy nézzen sorozatot a tabletjén, hogy feltegyen egy fülhallgatót... Mikor az asszony visszatér a házba, a pasas álmából ébred, láttuk, hogy eddig mindig rajta volt a szemüvege, itt leveszi, mielőtt ledől, aztán, mikor felébred, eszébe se jut felvenni, pedig a "fegyvert", ami a keze ügyébe kerül, ott találja meg az okuláré mellett. Aki hozzám hasonlóan szemüveges, az biztosan tudja, hogy ébredés után felrakjuk a látókánkat, pláne akkor, ha meg akarunk támadni valakit. 

fargo_s05e01_2160p_web_h265-successfulcrab_2127.jpg

Az összecsapásnál azt nem értettem, hogy a rosszfiú honnan húzza elő azt a baszottnagy puskát? Végig a lába között volt, amíg vezetett? A térdére volt fektetve? Az is fura, hogy az első rendőrt gondolkodás nélkül kinyírja, a másodiknál viszont, aki tökéletes célpontot nyújt, megelégszik azzal, hogy lábon lövi. Egy gyilkosság már így is a lelkén szárad, miért hagy tanúkat? Számolni kellett volna, hány lövést ad le a fekete rendőr, mert egy darabig úgy tűnik, mintha a Doom II-ből jött volna ez a végtelen töltényű pisztoly, ami aztán mégiscsak kifogy. A benzinkút hátuljában lévő vécénél nem értettem, hogy amikor Dot benéz, akkor van ott valaki vagy nincs? Ugyanis a bajszos emberrabló a megégett arca miatt nyögdécsel, a rendőr meg a láblövése miatt, de mindkettő egyszerre és ugyanúgy. Végülis a bajszos bent van a klotyóban, de azt, hogy az ajtó kinyílik, valaki bedob egy kéken fénylő fény-rudat és odakint is nyögdécselnek, nem veszi észre... 

Utólagos szerkesztés: Az emberrablók mi a francért hagyják nyitva a kocsi hátsó ajtaját? És miért csak a kezét kötik össze, a lábát miért nem? A fekete zsaru hogyan tud elfutni a kocsitól? Még ha el is indul az autó hátulja felé, a bajszos ott van valahol az árokban, a kocsi mellett, látnia kellene, aztán mikor futásnak ered, akkor hallania, ekkor már a "parókás" is ott jár az autó hátuljánál, meg is kerüli és mégse látja, de nem is hallja meg. A bajuszos hogyan fér be azon a kicsi ablakon, egy mindössze félembernyi résen? És hogyan tudja betörni az ablakot hangtalanul? Ez a pali végülis tutira meghal, de a halálért vajon fogják keresni Dotot?

Sajnos amellett se lehet elmenni, hogy az összes látszólag rossz ember (a nagyi, a félszemű, a "parókás" emberrabló és talán Dot maga is) mind fehér, míg a két prominens rendőr, akik ugye a törvényt meg a jót képviselik, nem fehér (bár szerintem az indián nő korrupttá válik majd). Az egyetlen gyerek pedig szexuális perverziótól sújtott...

Azért kíváncsi vagyok a második részre (pillanatnyilag ez meg az első érhetőek el), mivel semmire se adtak magyarázatot és az összecsapás a benzinkúton (a légkürtös izét kivéve) nagyon jó volt.

fargo_s05e01_2160p_web_h265-successfulcrab_2548.jpg

A Twitteren többen kritizálták Juno minnesotai akcentusát, ehhez én nem tudok hozzászólni, de olyan, mintha néha visszaváltana sima angolra. A játékával nincs baj, sőt, eddig nagyon jó; mellette a fő-emberrablót és a fekete zsarut kedveltem meg. És jól áll neki a barna haj.

Viszont máris utálom a kis transzvesztitát (azért, amit képvisel), a férjet (nem csak a figura miatt, maga a színész is taszító), az anyóst (rendkívül irritáló), a félszeműt (ki a franc ez?), meg az indián nőt és a fehér férjét (mindketten rosszak, a pasi tenyérbemászó, ráadásul a fehér-nem-fehér keveredést képviselik).

Remélem, a második rész összesítésben jobb lesz...

Szólj hozzá!

Címkék: hírek sorozat

A bejegyzés trackback címe:

https://junotemple.blog.hu/api/trackback/id/tr718268495

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása